Aktualności

Promocja polskich regionów turystycznych podczas jubileuszowego Tour de Pologne

08.07.2023

5 lipca 2023 roku została podpisana umowa między prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafałem Szmytke, a prezesem Lang Team, Czesławem Langiem.  Przedmiotem porozumienia jest promowanie polskich regionów turystycznych oraz turystyki aktywnej podczas zbliżającego się 80. Tour de Pologne UCI WorldTour.

Najbliższa, jubileuszowa edycja prestiżowego wyścigu odbędzie się w dniach 29 lipca – 4 sierpnia. Trasa podzielona jest na siedem etapów. Rozpocznie się w Poznaniu, a w dalszej części najlepsi kolarze na świecie będą przemierzać następujące odcinki: Leszno – Karpacz, Wałbrzych – Duszniki Zdrój, Strzelin – Opole, Pszczyna – Bielsko-Biała,  Katowice, a wyścig zakończy się na ostatnim etapie, jakim będzie Zabrze – Kraków.

Na wspomnianym spotkaniu dotyczącym promocji turystyki obecny był również wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

- Wydarzenie o tak uznanej renomie i wspaniałej historii jak Tour de Pologne jest doskonałym przykładem nierozerwalnych relacji oraz wspólnych płaszczyzn pomiędzy sportem i turystyką. Ministerstwo Sportu i Turystyki wspiera inicjatywy mające na celu propagowanie zdrowego trybu życia, wypoczynku na świeżym powietrzu, a także aktywnego spędzania czasu. Świętujący w tym roku jubileusz wyścig to światowa marka, godny ambasador polskości i Polski nawet daleko poza jej granicami. – mówił wiceminister.

Na mocy podpisanej umowy podczas wyścigu będą reklamowane szczególnie „miasta etapowe”, ale też regiony turystyczne i atrakcje znajdujące się na ich terenie. Działania promocyjne prowadzone będą za pośrednictwem radia, kin, Internetu i prasy. Polska Organizacja Turystyczna oraz Polskie Marki Turystyczne będą reklamowane w mediach społecznościowych, kampanii outdoorowej, folderach, w postaci nośników reklamowych na każdym etapie zmagań sportowców oraz spotach reklamowych, prezentowanych w pociągach czy przy kasach kolejowych.

Transmisja z wyścigu będzie prowadzona w ponad 100 państwach, w tym w USA, Kanadzie, Chinach, Nowej Zelandii, Azji i na Bliskim Wschodzie. Jest to więc olbrzymia szansa na promocję polskich regionów turystycznych we wszystkich tych krajach. Jednak porozumienie to ma również na celu reklamowanie polskich obiektów turystycznych wśród naszych rodaków.

- Kolarstwo, co potwierdza chociażby trwający teraz Tour de France, jest sportem, który przybliża widzom kraj w którym odbywają się zawody. Tak będzie i w Polsce, gdzie dzięki nowoczesnej technice kibice zobaczą zmagania sportowców na pięknych trasach. Zaprosimy w ten sposób gości zagranicznych do odwiedzenia Polaki, a Polakom pokażemy nieodkryte zakątki kraju. – skomentował prezes Lang Team, Czesław Lang.

Autor: Joanna Adamczyk

Źródła:

http://www.wiadomosciturystyczne.pl/aktualnosci/6783,0,8,,pot_i_lang_team_kontynuuja_promocje_polskich_regionow_i_turystyki_aktywnej.html

https://www.pot.gov.pl/pl/nowosci/wiadomosci-z-pot/pot-i-lang-team-kontynuuja-promocje-polskich-regionow-i-turystyki-aktywnej

https://turystyka.rp.pl/popularne-trendy/art38705241-zmagania-kolarzy-i-piekne-krajobrazy-czyli-promocja-turystyki-podczas-tour-de-pologne

https://www.tourdepologne.pl/2023/06/trasa-80-tour-de-pologne-zaprezentowana/

Źródło: POT, https://www.pot.gov.pl/pl/nowosci/wiadomosci-z-pot/pot-i-lang-team-kontynuuja-promocje-polskich-regionow-i-turystyki-aktywnej

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano