Małopolskie
Nowa małopolska kampania promocyjna zaprasza do zasmakowania w podróży!
Turystyka kulinarna to główny temat tegorocznej kampanii promocyjnej województwa małopolskiego. Jej hasło brzmi Małopolska – zasmakuj w podróży! Głównym celem tego rodzaju turystyki jest poznawanie smaków i produktów regionalnych, uzupełnione oczywiście wzbogacaniem wiedzy o historii i kulturze danego miejsca. I właśnie ta idea ma przyświecać nowej małopolskiej kampanii.
Po poprzednich akcjach marketingowych, które promowały coraz popularniejszą turystykę zrównoważoną (Małopolska w rytmie eko i Małopolska – naturalnie), w tym roku za cel władze postawiły sobie przybliżenie przyjezdnym dziedzictwa kulinarnego.
- Turyści coraz częściej podróżują nie tylko by podziwiać przepiękne widoki i zabytki, aktywnie wypoczywać, ale także by doświadczać nowych smaków, aromatów i poszukiwać kulinarnych inspiracji. Podczas tegorocznej kampanii Małopolska - zasmakuj w podróży będziemy starali się udowodnić, że nie tylko eskapady w najdalsze zakątki świata dostarczają nam nowych wrażeń smakowych i poznawczych, ale także te bliższe wyprawy potrafią zaskoczyć i zaintrygować! Małopolska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o produkty regionalne, wielowiekowe tradycje kulinarne, rolnictwo ekologiczne i ofertę gastronomiczną. Mimo iż większość osób zapytana o kulinarny symbol Małopolski w pierwszej kolejności wymienia krakowskiego obwarzanka i oscypek, gwarantuję, że tutejsza kuchnia ma do zaoferowania wiele niezwykłych smaków, specjały poszczególnych subregionów są różnorodne i związane z bardzo odmiennymi tradycjami. A to wszystko w związku wielokulturowością i burzliwą historią regionu. – mówiła Iwona Gibas, członek zarządu województwa.
Przez cały sezon letni na stronie visitmalopolska.pl, na profilu Odkryj Małopolskę na Facebooku oraz na innych kanałach informacyjnych województwa małopolskiego, regularnie mają ukazywać się artykuły na temat produktów regionalnych i tradycyjnych potraw, wywiady z lokalnymi wytwórcami oraz pasjonatami kuchni, sprawdzone przepisy, polecane punkty gastronomiczne oraz miejsca, gdzie można zakupić najwyższej jakości produkty. Jak informuje portal visitmalopolska.pl, dowiemy się między innymi „dlaczego podhalańskie potrawy są tak proste i składają się maksymalnie z kilku składników, a tradycje serowarnicze mają tak długą historię, […] dlaczego karp zatorski to prawdziwie królewska ryba, jabłka w okolicach Łącka są tak soczyste, a rozwój winnic w regionie to nie kwestia mody i ocieplenia klimatu”.
Nawiązaniem do poprzednich kampanii jest zwrócenie uwagi na jakość promowanych produktów. Powinny być zdrowe, ekologiczne, o tradycyjnych recepturach i takim też sposobie wytwarzania - takie cechy mogą zapewnić najwyższej jakości smakowe doznania, a turystykę kulinarną połączyć z turystyką zrównoważoną.
Wraz z województwem małopolskim zachęcamy – zasmakujcie w podróży!
Autor: Joanna Adamczyk