Felietony
Sztuczna inteligencja usprawni system opiniowania hoteli
HolidayCheck to miejsce, w którym znaleźć można atrakcyjne oferty wycieczek zorganizowanych, zarezerwować hotel, podzielić się z innymi użytkownikami opinią na temat obiektów noclegowych, jak i również wynająć samochód. Na portalu jest obecnie testowana nowa opcja – sztuczna inteligencja ma ułatwić użytkownikom pozostawianie opinii na temat hoteli.
– Dokładnie tak, jak kalkulator pomaga coś dobrze policzyć, generatywna sztuczna inteligencja ułatwi wypowiedzenie się. – oznajmia w oficjalnym komunikacie HolidayCheck wiceprezes firmy ds. technologicznych, Konark Modi.
Celem inicjatywy jest zachęcenie osób, które nie są pewne swoich umiejętności formułowania myśli, do podzielenia się doświadczeniami. Wersja testowa tego narzędzia - ChatGPT, została udostępniona w kwietniu tego roku. Na podstawie uwag i propozycji klientów jest stale ulepszana. HolidayCheck gwarantuje przy tym bezpieczeństwo i ochronę danych użytkowników.
Jak działa nowa funkcja na portalu? Narzędzie na podstawie kilku napisanych lub wypowiedzianych słów pomaga tworzyć wypowiedź – wirtualny asystent w razie niedoboru informacji zapyta o szczegóły, na których podstawie sporządzi propozycję opisu. Dodający opinię będzie mógł dowolnie zmodyfikować tekst przed udostępnieniem.
Zbierane za pomocą nowego narzędzia oceny nie są jeszcze prezentowane na stronie internetowej.
– Dopiero, kiedy będziemy gotowi przepuścić je przez nasz zaawansowany system kontroli, będziemy je publikować. Prawdziwość treści na naszej stronie musi być gwarantowana przez cały czas – skomentował wyżej wspomniany Konark Modi.
Autor: Joanna Adamczyk
fot Wlodzimierz Płaneta